måndag 30 december 2013

Gott Nytt Valår 2014

Jag önskar er ett Gott Nytt År!

Julledigheten har jag redan hunnit lägga bakom mig. Men det har varit gott att få umgås med nära och kära hemma i Värnamo. Efter ett intensivt år ser jag fram emot 2014. Ser fram emot samtal med människor på möten och via sociala media. Att få berätta om mina tre valteman  - "Rättvisa, Reformer och Rensa upp" är stimulerande eftersom så många är så intresserade. Min styrka är allas engagemang och att vi tillsammas drivs av längtan efter förändring. Jag har idéerna men också verkligheten på min sida.  

Socialdemokraterna ska vinna val, tom flera val i år. Valrörelser är också ett tillfälle för att erbjuda männsikor att bli medlemmar. Att organsiera sig ger förutsättning för att kunna förändra. När TCO:s ordförande Eva Nordmark Nordmark på Dagens Industri får en artikel publicerad så har den tyngd för att hon företräder sitt förbund i ambitionen att bygga nätverk för fackliga- och jämställdhetsfrågor. Det är också ett svar jag ger män och kvinnor här och i andra länder när man frågar om råd hur man kan driva på för samhällsförändring - organisera er. Nyligen kom en rapport från LO med en analys och åtgärder som S-kvinnor huvudsakligen delar. S-kvnnor tar sin utgångspunkt från Förbundsmötets plattform  - En jämställd värld är möjlig. Andra sidoförbund kommer att göra sina prioriteringar. Men vi har alla ett gemensamt ansvar i att förstärka helheten i valarbetet. Hur Socialdemokraternas valstrategi ska utformas återstår att se men självklart utgår vi från våra prioriterade frågor.

Partiledare Stefan Löfven är vår främsta företrädare, så jag vill redan här och nu hälsa honom hjärtligt välkommen till vårt län andra sidan nyåret. Något jag ser fram emot.  

Själv har jag som ni vet mjukstartat min fb-sida, välkomna att följa min X-sida. Så vi ses och hörs snart igen!