lördag 9 maj 2009

Seminarium och After Work med EU på agedan

Gårdagen fylldes av massa EU-valrörelsearbete med festliga förtecken i Jönköping.

Klockan 12.00 bjöd jag in till seminariet "Företagande i lågkonjunktur-hur fungerar det?" Jag talande om vikten av socialt ansvarstagande och att jag vill se en etablering av ett företagsråd i Jönköping! Deltagare var även Anders Claesson från den välrenommerade konsult och revisionsbyrån Grant Thornton samt nyföretagaren Erik Sandström som hjälper miljöinnovativa företag med att få EU-finansiering.

Klockan 16.00 var jag inbjuden på After Work för att diskutera EU-frågor med fokus på företagande tillsammans med länets EU-kandidater, på inbjudan av bl.a. Företagarna. Stämningen var fantastiskt god, och jag är sånöjd med gårdagen. Det märks att intresset för EU är stort om frågorna, självklart nog, faller tillräckligt nära den egna vardagen.