onsdag 20 maj 2009

Idag kan du börja förtidsrösta till EU-valet

Idag den 20 maj börjar förtidsröstningen till Europaparlamentsvalet. På länken här hittar du var du kan förtidsrösta oavsett vart du än bor i landet.

Vill du veta vad Socialdemokraterna vill förändra i EU så ta tillfället i akt att se kvällsöppet idag. Där deltar samtliga toppkandidater från alla partier. Ett enkelt sätt att ta till sig information och jämföra mellan olika partier. Om en stund, närmare bestämt kl 10.00 börjar även partiledardebatten i riksdagen. Den kan ses live via www.riksdagen.se eller på SVT.

Under de närmaste två veckorna kommer jag framförallt att befinna mig i Jönköpings län men även Stockholm. Jag hoppas vi ses i valrörelsen och tveka inte att engagera dig. Gör din demokratiska röst hörd. Och kom ihåg, du behöver inte vara en expert om EU för att rösta i EU-valet. Följ det parti som ligger dig närmast hjärtat.

Om du delar mina ståndpunkter som jag skriver mycket om här på min blogg, så kryssa 13 så blir det rätt på socialdemokraternas vallista.

/Carina